Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009

"Εγκλημα και τιμωρία"

Γράφει ο Θ.Φιλιπποπουλος στο Capital.gr χθες.
"Ηρθε λοιπον η ώρα της τιμωρίας.Και σήμερα η μεγαλύτερη τιμωρία για τον πολιτικό κόσμο είναι η παντελής αδιαφορία.Είναι το σενάριο που λέει πως οι πολίτες θα προτιμήσουν τις παραλίες από τις κάλπες."Σιγα την τιμωρία....
Αν είναι να κάνεις έφοδο στις τσέπες του κόσμου,να στέκεσαι προσοχή στούς σπόνσορές σου επιχειρηματίες(με το αζημίωτο βέβαια) ,να ξεπουλάς τη δημόσια περιουσία στα μοναστήρια και αυτά με τη σειρά τους σε άλλους επιχειρηματίες ,να μπλέκεις με όποια μίζα περνάει απο μπροστά σου κλπ.κλπ. κλπ. και μετά η μόνη τιμωρία να είναι η "παντελής αδιαφορία" που μάλιστα σου επιτρέπει να επανεκλεγείς για να συνεχίσεις το "έργο" σου, τότε ο Φιλιππόπουλος έχει δίκιο,πράγματι πρόκειται για πολύ σκληρή τιμωρία!!!
Μόνο που στα μάτια τα δικά μου μοιάζει να είναι αυτό ακριβώς που επιδιώκουν αυτοί που κυβερνούν.Γιατί τι καλύτερο για τους "πολιτικούς " αυτής της σχολής από την "παντελή αδιαφορία".Σαν να μπαίνει στο σπίτι σου κλέφτης και συ αντί να κάνεις κάτι να τον τιμωρείς με την "παντελή σου αδιαφορία"!!
Υπάρχει βέβαια και κάτι ακόμα που δε μου κάθεται σε όλα αυτά.Και δεν είναι άλλο από αυτή τη μαζική καταδίκη του "πολιτικού κόσμου" σαν να ανήκουν όλοι οι πολιτικοί
στο ίδιο διεφθαρμένο κόμμα,πράγμα κουλό και περίεργο που δεν κάνει τίποτε άλλο από το να στέλνει τον κόσμο στην απογοήτευση και από κει στον καναπέ!
Αυτή όμως είναι μια λογική "καφενείου" η μάλλον για να είμαστε πιο ακριβείς λογική τηλεόρασης,πολτοποίησης των πάντων,λογική εξουσίας δηλαδή για να μην είμαστε και τελείως αφελείς!Για τον απλό λόγο ότι υπάρχουν 2 ειδών πολιτικές.
1.Η πολική με τη λογική της δουλειάς της δουλίτσας η της καριέρας τέλος πάντων,
που στέλνει τους υποψήφιους της στις σχολές για να σπουδάσουν όλες εκείνες τις τεχνικές που απαιτούνται για να μας δουλεύουν ψιλό γαζί και να μας ψήνουν πως παλεύουν "για το καλό του τόπου" ,και από πίσω να κάνουν ότι χρειάζεται για να γίνουν αυτοί πλούσιοι και οι πελάτες - εργοδότες τους πλουσιότεροι.
2.Η πολιτική με την αρχαιοελληνική έννοια ,αυτή της ενασχόλησης με τα κοινά χωρίς προσμονή ανταπόδοσης φυσικά.
.Η πολιτική των δρόμων ,της καθημερινής ζωής,της δουλειάς ,της πόλης ,της γειτονιάς,του
σχολείου,της υγείας ΜΑΣ,της παιδείας ΜΑΣ,του πολιτισμού ΜΑΣ,ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΖΩΗΣ.
Αυτή που έκανε κάποιους "ανόητους και γραφικούς ρομαντικούς "της αριστεράς να θυσιάσουν τα πάντα και να καταλήξουν στα ξερονήσια και τις εξορίες για αυτά τα "λίγα γραμμάρια της ευτυχίας"και της δημοκρατίας που απολαμβάνουμε εμείς.
Αυτή για την οποία "αδιαφορήσαμε παντελώς" και αφήσαμε τα ξεφτέρια που δεν αδιαφόρησαν καθόλου,να τα κάνουν όλα μπάχαλο!
Δεν πιστεύω ότι οι εκλογές ειναι η "ώρα του λαού" καί σε άλλα τέτοια ανόητα και υπερβολικά,
που υποβαθμίζουν την αξία της καθημερινής δράσης και παρέμβασης. Πιστεύω όμως οτι όλοι μας πρέπει να εκμεταλλευόμαστε κάθε μικρό η μεγάλο όπλο που διαθέτουμε για να ακουστεί η φωνή μας και να μην παραιτούμαστε απ΄αυτό για να πάμε για μπάνιο!
Ας μην είμαστε τόσο αφελείς να πιστεύουμε οτι θα ιδρώσει το αυτί τους και ότι θα πονέσουν απο την αποχή αν δεν πειραχτούν τα ποσοστά τους.Αυτό ακριβώς επιδιώκουν,την παντελή αδιαφορία των πολιτών.Αρκεί να ψωνίζουμε ,όπως Αμερική!
Έγκλημα και τιμωρία λοιπόν.Το έγκλημα γνωστό και μεγάλο.
Η τιμωρία όμως;

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2009

Κι όποιος αντέξει

Άκουσα το πρωί τη δικαιολογία του προέδρου των βενζινοπωλών για την ανηφόρα που πήρε η τιμή της βενζίνης και κατάλαβα....Είπε λοιπόν-και μάλιστα με παράπονο- ότι από την αρχή της χρονιάς η τιμή διυλιστηριου εχει ανέβει κατά 20% ενώ η τιμή πρατηρίου μόνο 14%., και αυτό ειναι πράγματι κάπως έτσι.Αυτό που δεν είπε όμως είναι οτι η τιμή διηλυστηρίου πριν τους φορους- που ειναι περίπου 50 λ. και δεν εξαρτώνται από την τιμή-είναι πολύ πολύ χαμηλότερη!!Από έρευνα που εγινε τη στιγμή που το πετρέλαιο στις αγορές προϊόντων ηταν στα χαμηλά του προέκυπτε το εξής.
Η τιμή της βενζίνης πριν τους φόρους ήταν 26-27 λ.(όταν φεύγει δηλαδή από το διυλιστήριο).
Μαζί με τον απίστευτο αυτό φόρο των περίπου 50 λ.-που είναι επί της ποσότητος(χαράτσι κανονικό δηλαδή ανά χλμ. κυκλοφορίας )-και το κέρδος του βενζινοπωλη έφθανε στα 80λ.
περίπου.Η αύξηση του 20% στα 26λ. προσθέτει άλλα 5 και κάτι λ.ενώ η αυξηση του 14% στα 80 λ. προσθέτει άλλα 12 λ.Άρα κάτι δεν κολλάει εδώ,πονηρούλη πρόεδρε!
Η μεγάλη αλήθεια που κρύβεται πίσω από όλα αυτά είναι ένας απλός νόμος της ελεύθερης αγοράς που τον μαθαίνουν στο πρώτο κιόλας έτος των οικονομικών σχολών,και λεει το εξης.
Όταν η αγορά δείξει πώς "αντέχει"μια τιμη σε κάποιο προϊόν τότε παρά τον οποιοδήποτε παραλογισμό η τιμή αυτή επανέρχεται και επιβάλλεται.
Έτσι στην Ελλάδα των καρτέλ θα ξαναδούμε το καλοκαιράκι την βενζίνη στα 1,20-1,30 όσο κι αν κάνει το πετρέλαιο γιατί πέρσι την "αντέξαμε"και δεν βγάλαμε άχνα.
Κι όποιος αντέξει....
Υ.Γ.Ακούω οτι ένα απο τα μέτρα που μπαίνουν στο τραπέζι ειναι η αύξηση των φόρων στη βενζίνη(τα εξωφρενικά 50 λ. δηλαδη ειναι λίγα!)και σκέπτομαι.
Αγοράζεις αυτοκίνητο;Φόρος.Το πουλάς;Φόρος .Το κυκλοφορεις;Φορος κάθε χρόνο(σηματάκι)Ταξιδεύεις;Φόρος κάθε χλμ στη βενζίνη!(και τι φόρος)
Αναπνέεις;
Τώρα αυτό τι ήθελα και τόπα;

Δευτέρα, 11 Μαΐου 2009

Στην πρώτη γραμμή

Δυστυχώς ήρθα δεύτερος,και εγώ και σεις και όλοι όσοι είχατε στο μυαλό σας να παλέψετε
ενάντια σ'αυτή την τρισκατάρατη κρίση!Το είπε πεντακάθαρα και χτύπησε και το χέρι στο τραπέζι."Θα αγωνιστώ στην πρώτη γραμμή"!Και να σας πω κάτι, έλεγε και αλήθεια!
Απλώς δεν μιλούσε σε μας, αλλά στους άλλους!Ποιους άλλους;Ελάτε τώρα.....
Είπε θα πάρω μέτρα και το είχε ήδη κάνει!!Τι μέτρα;Για την αυτοκινητοβιομηχανία!
Χαμός!Ξεπουλάνε το στοκ τους οι έμποροι αυτοκινήτων, ιδιαίτερα των ακριβών!
Δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία;Ως Ελληνες ναι ,να το δεχτώ.Δεν έχουμε.Ως Ευρωπαίοι ομως;Ως πολίτες του κόσμου;Λίγο περισσότεροι νάμασταν και θα την σώζαμε μόνοι μας και την Chrysler και την GM και την Βenz και όλους!!
Βέβαια αυτό σημαίνει οτι το έλειμμα μεγαλώνει και το χρέος για το οποιο τόσος λόγος γίνεται μεγαλώνει κι αυτό αφου μειώθηκε το τέλος ταξινόμησης,αλλά εκει ειναι όλη η μαγκιά!Ποιος αλλος θα είχε τα κότσια εκτός από το Κώστα, να κάνει τέτοια επίδειξη διεθνισμου και αλληλεγγύης προς τους πτωχούς Αμερικανούς και Γερμανογάλους συντρόφους
αυτοκινητοβιομήχανους;Όσο για τα δικά μας, εδώ είναι ο μεγαλόψυχος ελληνικος λαός,
θα δώσουμε κάτι παραπάνω και θα το σώσουμε!
Περα απο την πλάκα όμως κάποιοι αναρωτιούνται σοβαρά.Πως γίνεται μεσα σε περίοδο κρίσης το πρώτο και μόνο μέτρο να είναι η μείωση του τέλους ταξινόμησης;
Και μάλιστα με αρνητικό αντίκτυπο στους οικονομικούς δείκτες που υποτίθεται πως παλεύουμε να βελτιώσουμε(χρέος,έλλειμμα);
ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ.Η Ελλάδα χρειάστηκε ρευστό και φυσικά ο βασικός τρόπος ειναι ενας για ολα τα κρατη και λεγεται ομόλογα!Πελάτες προφανώς Αμερικανοί και Γερμανοί για να τα απορροφήσουν και να εγγυηθούν την τιμή τους ζήτησαν ανταλλάγματα υπέρ των δικών τους συμφερόντων και λογικά.Επίσης τα κανάλια έχοντας τεράστιο όφελος από τις διαφημίσεις
απέφυγαν να το πολυψάξουν αφού ετσι κι αλλιώς ήταν κάτι που όλοι το ζητούσαν εδώ και χρόνια.Και τέλος η παρεούλα τους ,4-5 εμποροι ακριβών αυτοκινήτων(και ισως σπόνσορες τους στις εκλογές που έρχονται) πίεζαν διαρκώς.
Το κακό είναι ότι τη ζημιά που προκύπτει για χρέος και έλλειμμα θα την καλύψουν με κάποιο νέο φόρο, που θα πληρώσει φυσικά ο κοσμάκης!Θα πείτε καλά, δεν έβαλε έκτακτη εισφορά για τα ψηλά εισοδήματα;Φυσικά. Και την άλλη μέρα τους έδωσε πίσω περισσότερα δίνοντάς τους την ευκαιρία να αγοράσουν αυτοκίνητα φθηνότερα κατά 10000-15000 η και παραπάνω!
ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ.
ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ...
Του δικού τους αγώνα όμως.
Γιατί το δικό μας μένει να τον δώσουμε εμείς για μας ,και όχι από τον καναπέ...

ShareThis