Άκουσα το πρωί τη δικαιολογία του προέδρου των βενζινοπωλών για την ανηφόρα που πήρε η τιμή της βενζίνης και κατάλαβα....Είπε λοιπόν-και μάλιστα με παράπονο- ότι από την αρχή της χρονιάς η τιμή διυλιστηριου εχει ανέβει κατά 20% ενώ η τιμή πρατηρίου μόνο 14%., και αυτό ειναι πράγματι κάπως έτσι.Αυτό που δεν είπε όμως είναι οτι η τιμή διηλυστηρίου πριν τους φορους- που ειναι περίπου 50 λ. και δεν εξαρτώνται από την τιμή-είναι πολύ πολύ χαμηλότερη!!Από έρευνα που εγινε τη στιγμή που το πετρέλαιο στις αγορές προϊόντων ηταν στα χαμηλά του προέκυπτε το εξής.
Η τιμή της βενζίνης πριν τους φόρους ήταν 26-27 λ.(όταν φεύγει δηλαδή από το διυλιστήριο).
Μαζί με τον απίστευτο αυτό φόρο των περίπου 50 λ.-που είναι επί της ποσότητος(χαράτσι κανονικό δηλαδή ανά χλμ. κυκλοφορίας )-και το κέρδος του βενζινοπωλη έφθανε στα 80λ.
περίπου.Η αύξηση του 20% στα 26λ. προσθέτει άλλα 5 και κάτι λ.ενώ η αυξηση του 14% στα 80 λ. προσθέτει άλλα 12 λ.Άρα κάτι δεν κολλάει εδώ,πονηρούλη πρόεδρε!
Η μεγάλη αλήθεια που κρύβεται πίσω από όλα αυτά είναι ένας απλός νόμος της ελεύθερης αγοράς που τον μαθαίνουν στο πρώτο κιόλας έτος των οικονομικών σχολών,και λεει το εξης.
Όταν η αγορά δείξει πώς "αντέχει"μια τιμη σε κάποιο προϊόν τότε παρά τον οποιοδήποτε παραλογισμό η τιμή αυτή επανέρχεται και επιβάλλεται.
Έτσι στην Ελλάδα των καρτέλ θα ξαναδούμε το καλοκαιράκι την βενζίνη στα 1,20-1,30 όσο κι αν κάνει το πετρέλαιο γιατί πέρσι την "αντέξαμε"και δεν βγάλαμε άχνα.
Κι όποιος αντέξει....
Υ.Γ.Ακούω οτι ένα απο τα μέτρα που μπαίνουν στο τραπέζι ειναι η αύξηση των φόρων στη βενζίνη(τα εξωφρενικά 50 λ. δηλαδη ειναι λίγα!)και σκέπτομαι.
Αγοράζεις αυτοκίνητο;Φόρος.Το πουλάς;Φόρος .Το κυκλοφορεις;Φορος κάθε χρόνο(σηματάκι)Ταξιδεύεις;Φόρος κάθε χλμ στη βενζίνη!(και τι φόρος)
Αναπνέεις;
Τώρα αυτό τι ήθελα και τόπα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου