αριστερά και πολιτική
Το κράτος παίρνει φόρους σχεδόν ένα ευρώ σε κάθε λίτρο βενζίνης!!!
Πολλά ακούμε για το ποιός φταίει για την αυξημένη τιμή των καυσίμων. Όταν μάλιστα η κυβέρνηση στριμώχνεται εξαπολύει τα παπαγαλάκια για να βγάλουν τους βενζινοπώλες φταίχτες. Ούτε το κράτος φταίει ούτε οι άσπονδες «αδελφές» του πετρελαίου που ανεβάζουν τη διεθνή τιμή! Έχουν ως στόχο όχι μόνο να στρέψουν τον καταναλωτή εναντίον του, όπως με κάθε κοινωνική ομάδα, αλλά και να προετοιμάσουν το έδαφος να παραδώσουν τη λιανική των καυσίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μονοπωλιακές εταιρείες.
Για όποιον δεν γνωρίζει παραθέτω μια ανάλυση του κόστους της αμόλυβδης - 95. Τα στοιχεία για τη ληστεία το κράτους είναι από το επίσημο κυβερνητικό Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΚΑ της 4/3/2011! Μόνοι τους ξεμπροστιάζονται! Όποιος το αμφισβητεί δεν έχει παρά να ψάξει στο
http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=U9ljKZjE9nE%3d&tabid=478&language=el-GR
Πρωταθλητές!
Σημειώνουμε ότι την ίδια ημερομηνία, 14/3, η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν η ακριβότερη τη ΕΕ των «27» με δεύτερη την Ολλανδία (1,648 ε/λ και φθηνότερη τη γειτονική Βουλγαρία με 1,183 Ε/Λ. Πώς να μη πηγαίνουν να αγοράζουν από εκεί οι παραμεθόριες περιοχές καταβαραθρώνοντας την τοπική οικονομία!
(http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm# )
Κατανομή κόστους αμόλυβδης – 95
(Σύμφωνα με το Δ.Τ. του ΥΠΕΚΑ 14/3/2011)
Κόστη Λεπτά/Λιτρο
-ΦΟΡΟΙ ΚΡΑΤΟΥΣ (ΕΦΚ, ΦΠΑ, ΤΕΛΗ) 99,7 Λ
-ΤΙΜΗ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ(χωρίς επιβαρύνσεις) 57,4 Λ
-ΚΕΡΔΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ (χωρίς ΦΠΑ συν μεταφορά) 5,8 Λ
-ΚΕΡΔΟΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ (χωρίς ΦΠΑ) 4,6 Λ
-ΣΥΝΟΛΟ (μέση τιμή Ελλάδος) 1,675 ΕΥΡΩ
Οι λεόντειες συμφωνίες κα το «μυστικό» των τιμών στα καύσιμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι εκπληκτικό το πως παραπλανούν τον κόσμο η κυβέρνηση και η άρχουσα τάξη με τα κανάλια στην εμπροσθοφυλακή για τις τιμές των καυσίμων. Ενώ κλέβουν τον καταναλωτή με υπέρογκους φόρους, εκθέτουν τον βενζινοπώλη και στρέφουν τον μεν εναντίον του δε! Μόνο το 2010 ο ειδικός φόρος στα καύσιμα αυξήθηκε τρεις φορές και του ΦΠΑ δύο. Από 1,10 η βενζίνη πήγε 1,67. Και όμως η κυβέρνηση επιμένει ότι οι βενζινοπώλες φταίνε γα τα βάσανα του καταναλωτή!
Αυτό που προβάλλουν τάχα ως αιτία είναι οι διαφορές τιμών μεταξύ πρατηρίων και ενώ ξέρουν την αλήθεια την αποκρύπτουν επιμελώς. Από το νόμο 3054/2002, τα πρατήρια που έχουν αποκλειστικές συμβάσεις συνεργασίας (το 93%) είναι υποχρεωμένα να αγοράζουν μόνο από την εταιρεία που έχουν σύμβαση! Η εταιρεία πουλάει σε όποια τιμή θέλει στα πρατήρια για περίπου για το 80% των συμβάσεων. Το υπόλοιπο έχει μέτρο κατά την αγορά τη τιμή διυλιστηρίου συν ένα κέρδος αππο πριν προσδιορισμένο της εταιρείας. Αυτά όμως είναι απολύτου ιδιοκτησίας των πρατηριούχων. Στα άλλα αν η εταιρεία πει «σου πουλάω 2 ευρώ το λίτρο», ο πρατηριούχος δεν μπορεί να αγοράσει από αλλού ενώ αν αρνηθεί να αγοράσει δεν θα πουλήσει τις ποσότητες που έχει συμφωνηθεί ως υποχρέωση στη σύμβαση να πουλάει κάθε μήνα και τότε η εταιρεία θα απαιτήσει τα «διαφυγόντα κέρδη»!!! Η μονοπωλιακή επιβολή σε όλο της το μεγαλείο μέσα από λεόντειες συμβάσεις. Μονά ζυγά κερδίζει η εταιρεία. Εκατοντάδες πρατήρια εξοντώθηκαν έτσι.
Σήμερα η ίδια εταιρεία μπορεί να πουλάει στο ένα πρατήριο χονδρική 1,70 το λίτρο και στο επόμενο δικό στα 1,58. Αυτή θα κερδίσει με ίδιες ποσότητες κατά μέσο όρο 6 λεπτά από τους δυο πρατηριούχους, χωρίς το ΦΠΑ του, όσο και το μέσο κέρδος της αλλά ο ένας εκ των δύο βενζινοπωλών θα ή θα κλείσει ή θα αναγκαστεί να πουλάει 1,75 που είναι το ελάχιστο όριο επιβίωσης. Το άλλο πρατήριο θα πουλάει αντιθέτως 1,63 δηλαδή 12 λεπτά κάτω από τον ανταγωνιστή του και σχεδόν 4 λεπτά κάτω από τη μέση τιμή.
Μέσα σε αυτό το κλίμα εισέρχονται τα λαμόγια, οι λαθρέμποροι και οι κλέφτες με τις παραποιημένες αντλίες και κάνουν χρυσές δουλειές κλέβοντας τους καταναλωτές και τους άλλους βενζινοπώλες. Και τα κανάλια υμνούν τις «φθηνές τιμές» τις οποίες ανακαλύπτουν όλως τυχαία καθοδηγώντας και τους καταναλωτές προς του λαθρέμπορους!