Επειδή ακούω και διαβάζω πράγματα που δεν έχουν καμιά επαφή με την αλήθεια έχω να πώ το εξής.Ούτε θέλω ούτε εύχομαι τη σύλληψη κανενός για να επιβιώσω εγώ.Αλλά δεν μπορώ να ακούω για το δικαίωμα να μοιράζουν κάποιοι στο διαδικτυο τραγούδια ή άλλα πνευματικά έργα.Για τον απλό λόγο ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να μοιράζει ότι ανήκει σε αυτόν και οχι ότι ανήκει σε άλλους.Επίσης είναι διαφορετικό να μοιράζεις λογισμικό της microsoft(που στο φινάλε δεν φαίνεται να την ενοχλεί και έχει τρόπους απόσβεσης) και του πλουσιότερου ανθρώπου στη Γή, και άλλο να κλέβεις έργα φτωχών δημιουργών η τέλος πάντων ανθρώπων που παλεύουν με νύχια και με δόντια να σταθούν όρθιοι!Και από πάνω να κάνεις και τον ήρωα. Σαν να μπουκάρεις σtο περίπτερο ενός φτωχού και να μοιράζεις ότι έκλεψες για να αποκτήσεις fun.To gamato είχε 800000 μέλη και αυτό σημαίνει επισκεψιμότητα που αποτιμάται.Κι αυτό το κατάφερε διαθέτοντας ως προιόν την πνευματική ιδιοκτησία άλλων.Και για να μην πολυλογώ σαν τραγουδοποιός θα ήθελα να έχω το δικαίωμα όταν με παίρνει να χαρίζω μόνος μου τα τραγούδια μου και να μην το κάνει άλλος για μένα χωρίς να με ρωτάει κερδίζοντας μάλιστα επισκεψιμότητες.
Ξέρω ότι ολα αυτά δεν ακούγονται ωραία και είναι μάλλον αντιδημοφιλή.Ειδικά τη στιγμή που τα παιδιά αυτά παρουσιάζονται κάτι σαν οι Τσε Γκεβάρα του Ελληνικού internet.Θα ήθελα όμως να σκεφτείτε και τους δημιουργούς που κι αυτοί έχουν δικαιώματα που δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να υποστηρίξουν.Το παρακάτω ίσως βοηθήσει λίγο στην κατανόηση για μια καλή κουβέντα κάπου κάποτε
Πνευματικά δικαιώματα-Κοινοκτημοσύνη μόνο στην τέχνη;
Πολλοί νομίζουν ότι η δημιουργία ενός μουσικού κομματιού , η ενός πίνακα, η ενός ποιήματος,παίρνει μερικά λεπτά της ώρας.Δεν είναι καθόλου έτσι.Μερικές φορές παίρνει μια ολόκληρη ζωή σκληρής δουλειάς για να αξιωθεί ο καλλιτέχνης να φτάσει σε ένα ποθητό αποτέλεσμα.Κάποτε ρώτησαν ένα ζωγράφο πόσος χρόνος του χρειάστηκε για να τελειώσει κάποιο πίνακα, για τον οποίο ζητούσε ένα σημαντικό ποσό.Κι εκείνος απάντησε:"40 χρόνια".Και έτσι είναι.Ο Λόρκα δούλευε 14 και 18 ώρες την ημέρα και πολλές φορές παραπάνω ,προσπαθώντας να βελτιώσει τα εκφραστικά του μέσα!Ο Ρίτσος το ίδιο.Ο Ελύτης χρειάστηκε 4 χρόνια ασκητική ζωή αποκλεισμένος, για να γράψει το "Άξιον εστί".Τι θα συνέβαινε αν αυτός ο χρόνος έπρεπε να ξοδευτεί κάπου αλλού;Μα δεν θα υπήρχαν αυτά τα έργα,τόσο απλό.συνέχεια εδώ
2 σχόλια:
Προς τι ο ρατσιμός; Τί σημαίνει ότι μπορούμε να κλέβουμε τους πλουσίους, αλλά όχι τους φτωχούς;Ποιός καθορίζει και πως το όριο του πότε κάποιος χαρακτηρίζεται πλούσιος ή φτωχός;
Ο Bill Gates αν ζοριστεί με τα έσοδα του μπορεί να απολύσει και 2-3 τύπους. Καραμπινάτη περίπτωση με ΟΛΕΣ τις εταιρίες παγκοσμίως. Ουδεμία έχει παθητικό. Απλά όποια κατάφερε και απέλυσε κόσμο είδε τα κέρδη της να αυξάνονται, οι υπόλοιπες απλά τράβηξαν τα ζωνάρια.
Ο φτωχός γιατί να θέλει να μην τον "κλέψουν"; Αντιθέτως είναι ένας έμμεσος τρόπος διαφημήσεως της δουλειάς του. Γιατί αν ανήκει στο mainstream μάλλον θα βγάζει αρκετά και θα ανήκει στην παραπάνω κατηγορία, αλλιώς και χωρίς το gamato πάλι δε βγάζει τα προς το ζην.
Γιατί φταίει το gamato που βρήκε μερικούς που αγόρασαν όλο αυτό το υλικό (αν δεν τους το έδωσε κάποιος από "μέσα"...) και το μοιράζουν και δε φταίνε οι μεσάζοντες; Δοκίμασε να πουλήσεις τα έργα σου απευθείας και μετά ξαναμιλάμε για napster, gamato, rapidshare
Φυσικά όμως η πνευματική ιδιοκτησία είναι εξίσου ουσιαστική με την υλική, αλλά ας αναλογιστούμε και την πραγματικότητα. Βλέπεις έχουμε γεμίσει από διαχειριστές υλικών, ανθρώπων και ιδεών/ελπίδων (κλεπταποδόχοι, νταβάδες, πολιτικοί).
Θα εκτιμούσα αν δεν το δημοσίευες
Φιλικά
Τα περί εμμεσου τρόπου διαφήμισης είναι καλές δικαιολογίες.Αυτά έλεγαν όλοι οι Ρ/Σ τα εμπορικά κέντρα, κλπ για να μην πληρώνουν πνευματικά.Ειναι άλλο η ενημέρωση για ένα έργο και άλλο το πάρτε τα όλα δωρεάν στις καλύτερες ποιότητες.Η ηχογράφηση και η παραγωγή ενός έργου έχει κόστος, τί να κάνουμε.Και οι δημιουργοί το πληρώνουν.Αν το gamato είχε studios θα μας τα παρείχε δωρεάν;Τι λες;Δεν το νομίζω καθόλου.Το gamato και όλη αυτή η ιστορία είναι μια απερίσκεπτη κερδοσκοπία σε βάρος ανυπεράσπιστων δημιουργών.Και όχι επειδη δεν θα έβρισκαν άκρη νομικά.Αλλα επειδή λόγω νοοτροπίας καλλιτεχνικής δεν προσφεύγουν στη δικαιοσύνη.Αλλά κάποτε πρέπει να γίνει κατανοητό πως όπως οτιδήποτε άλλο και η τέχνη δεν είναι δωρεάν.Σαν να μου λές οτι ενας τεχνίτης η ενας εργάτης θα χάριζε τη δουλειά του για να διαφημιστεί.Και μετά πως θα ζούσε.Απο τα μπράβο;Ας βρούμε νέους τρόπους ναί.Αλλά αρπάζω και μοιράζω όχι.Τα περί ρατσισμού πλουσίων ,φτωχών κλπ. δεν τα σχολιάζω, είναι αφελή.Οι πλούσιοι κατά βάση έγιναν πλούσιοι εκμεταλευόμενοι κάποιους φίλε μου.Οχι εκ Θεού.Δε μιλάω γι αυτούς που κέρδισαν το λαχείο.
Δημοσίευση σχολίου